Pirma priežastis – pusryčiai padeda kontroliuoti alkį ir išvengti persivalgymo.

Daugelis mokslinių tyrimų įrodė, kad žmonės, kurie nevalgo pusryčių, turi didesnę tikimybę priaugti antsvorio arba nutukti. Taip atsitinka todėl, kad praleidus pusryčius nebekontroliuojamas alkis, kuris iššaukia persivalgymą bet kuriuo paros metu, o dažniausiai vakare.

Valgomas saldus ir daug riebalų turintis maistas nuo kurio labai greitai auga papildomi kilogramai. Dar blogiau, jei pusryčių nevalgo tėvai, tai pusryčių nevalgys ir vaikai. Tai didina vaikų ir paauglių nutukimą.

Įdomus faktas: jei liesas žmogus nevalgo pusryčių, jis kontroliuoja alkį ir nepersivalgo. Jei pusryčius praleido žmogus turintis viršsvorio, jis nekontroliuoja alkio ir persivalgo.

Ar reikia valgyti pusryčius

 

 www.emityba.lt narys taupo pinigus ir savo laiką! Gausite individualų mitybos planą su kalorijomis, baltymais, riebalais, angliavandeniais ir pritaikytą išskirtinai Jums. Mitybos planas niekada neatsibos, nes galėsite rinktis patiekalus pagal savo skonį ir norus. Naudositės produktų sąrašu parduotuvėje, taupysite savo pinigus ir laiką.

Antra priežastis – pusryčiai sumažina tikimybę susirgti depresija, lengvina depresijos simptomus ir mažina emocinį valgymą.

Nevalgantys pusryčių turi didesnę tikimybę susirgti depresija, turi ryškesnius depresijos simptomus ir yra emociniai valgytojai, t.y. valgo ne dėl alkio, o dėl nekontroliuojamų emocijų. Kodėl taip atsitinka?

Žmogus visą naktį badavo, o badas organizmui sukelia stresą, kurio metu išsiskiria streso hormonai. Vienas iš jų – kortizolis. Kortizolio kiekis kraujyje aukščiausias ryte. Kortizolį sumažina gliukozė, todėl jei praleisi pusryčius arba pusryčiams valgysi tik baltymus su daržovėmis nesumažinsi kortizolio kiekio, vadinasi ir streso.

Valgyk pusryčius, kuriuose yra angliavandenių, nes gliukozė, kurią gausi iš angliavandenių sumažins kortizolio kiekį, vadinasi ir stresą. Rinkis sudėtinius angliavandenius: košes, duoną, trapučius. Sudėtinius angliavandenius derink su baltymais. Sotumo jausmas išliks ilgesnį laiką. Venk cukraus!

Mitas: kad negalima valgyti angliavandenių kartu su baltymais, nes tai sukelia rūgimą ar pūvimą skrandyje.

Atsakymas: nei rūgimas, nei pūvimas neįmanomas skrandyje, nes skrandžio pH yra labai žemas, todėl ten negyvena bakterijos, kurios sukelia rūgimą ar pūvimą.

Pusryčių svarba

Trečia priežastis – pusryčiai greitina medžiagų apykaitą, padeda išvengti vidurių užkietėjimo ir akmenų susidarymo tulžies pūslėje.

Po nakties miego, tulžies pūslėje susikaupia tulžis, nes naktį nevalgei ir ji neišsituštino. Jei nevalgysi pusryčių turėsi tulžies sąstovį, ko pasekoje gali susiformuoti akmenys. Valgant pusryčius išsiskiria tulžis ir virškinimo fermentai, kurie aktyvina žarnų peristaltiką, vadinasi, ir maisto slinkimą žarnomis.

Vidutiniškai 30 minučių po pusryčių eisi į tualetą. Žmonės, kurie nevalgo pusryčių dažnai skundžiasi chronišku vidurių užkietėjimu.

Jei gersi per pusryčius kavą, pagreitinsi savo medžiagų apykaitą ir išvengsi akmenų susidarymo tulžies puslėje. Kava paskatina tulžies išsiskyrimą.

Praktika rodo, kad nevalgantys pusryčių ilgą laiką, nebeturi tulžies pūslės, nes joje susikaupia akmenų, ko pasekoje tenka pašalinti organą.

 

Jei nežinai sveikų pusryčių receptų, suvesk duomenis į Kalorijų Skaičiuoklę ir gauk individualų mitybos planą, kuriame rasi virš 1000 patiekalų receptų iš kurių 200 pusryčių receptai.

 

Nežinai kaip pasigaminti skanios kavos? Žiūrėk Mūsų video reportažą.